Hur tänker McDonald’s här?

Jag var med dottern på McDonalds’s härom veckan – åt inte där själv vill jag påpeka, och hittade nedanstående text på brickans underlägg. Jag vet inte vad ni säger men har inte McD gjort en liten blunder här?

Man uppmanar alltså barnen att lägga ut sina sagostunder på facebook… Tanken är ju faktiskt intressant ända fram till man inser att barn i sagostundsålder inte har Facebook. Eller inte borde ha Facebook i alla fall. Det är ju 13-årsgräns som gäller och vilka 13-åringar avnjuter sagostunder med sina föräldrar?? Eller riktar sig texten till föräldrarna? Är lite osäker faktiskt. Men vad skulle i så fall vara vitsen? Och jag gissar att appen gärna berättar i Facebook-uppdateringen att sagostunden rör just McDonald’s sagor, eller vad tror ni?

Känns ändå som att McDonald’s skjutit bredvid målet i det här fallet!

Hur tänker McDonald’s här?
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)
This entry was posted in Facebook, ilandsproblem, IT&Internet, Twitter and tagged , , . Bookmark the permalink.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>