Jag fick ett brev från Burger King

Jag fick ett brev med posten igår. Det var från Burger King, en hamburgerkedja som jag skrev ner för ett tag sedan här på Uppsnappat.

De skriver så här i brevet:

”Hej,

Vi ber än en gång om ursäkt för det inträffade, men hoppas att du fortfarande har förtroende för Burger King och våra produkter. Som tack för att du tog dig tid att kontakta oss bifogar vi ett presentkort.

Välkommen tillbaka till Burger King! ”

Anledningen till att jag fick det här brevet är en incident i förra veckan då jag beställde mat i deras Drive-thru (jo, de stavar det så…). Först upptäcker jag efter att ha kört därifrån att jag aldrig fick pengar tillbaka på den 100-lappen jag lämnade. Tillbaka och gnälla, varvid en surskånk till restaurangchef motvilligt går med på att betala ut de 40+ kronor som de var skyldig mig. Väl framme på jobbet där jag skulle äta inser jag att beställningen inte bara är kall vid det här laget utan även är fel. Jag har varken tid eller lust att åka tillbaka utan får bita i det sura äpplet helt enkelt. Problemet är väl bara att äpplet – eller i detta fall hamburgaren, och då specifikt brödet som omsluter den – inte var surt utan helt soggigt. Som om någon hade lagt ner den färdiga burgaren i en vask med vatten innan den packades. Inte helt smakligt om man säger så.

Brevet ovan är ju ett standardbrev de skickar till alla missnöjda kunder, och det råder ju inget tvivel om att det inte låg någon som helst personlig touch bakom detta. Däremot hade jag mejlkontakt med dem i frågan innan jag fick brevet och då skrev deras klagoansvariga följande:

”Hej, Tack för ditt mail. Vi beklagar djupt det inträffade på vår restaurang i Väla.

Dina synpunkter har vidarebefordrats till både restaurangchefen och franchisetagaren som kommer att följa upp det inträffade med berörd personal.”

Jag kan ju aldrig veta på vilket sätt ”det inträffade” kommer att förändra BK:s rutiner och hur allvarligt den aktuella restaurangen på Väla ser på sådana här klagomål egentligen.

Men det känns ändå bra att få ersättning för den supersoggiga dubbelwhoppern som jag tvingade i mig i förra veckan. Jag ska utnyttja kortet idag tänkte jag och det ska bli spännande att se om Burger King kan leva upp till sin önskan att jag ska återfå förtroendet för dem och deras produkter. Mycket hänger på dom just nu!

Jag fick ett brev från Burger King
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)
This entry was posted in Facebook, Helsingborg, Mat and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 svar till Jag fick ett brev från Burger King

  1. Ingen uppdatering om hur det gick?

    :-)

    • Anders skriver:

      Om hur vad gick? Om de återfick mitt förtroende menar du?

      Jo, nu har de skött allt rätt snyggt sen den här incidenten och jag gissar att det jag råkade ut för vad en serie av olyckliga omständigheter som tyvärr drabbade bara mig, men jag har lärt mig att det hänger mycket på VEM man får som kassör. Vissa är trevliga och andra är på gränsen till psykon.

      Men jag försöker nog undvika BK ett tag, om inte annat så för hälsans skulle. Då slipper jag ju även sådana här bekymmer! :-D

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>