Viasat bjuder med armbågarna

Igår skrev jag ett inlägg om det här med att som företag jaga gilla-markeringar på Facebook. I samma anda handlar detta inlägg om, även om just detta handlar om ett epost-utskick.

Jag fick, som kund hos Viasat (@Viasatsverige), ett mejl idag som såg ut som detta:

 

Jag läste det med rätt stort intresse eftersom 1) det alltid är trevligt att få gå på bio, eftersom film fortfarande är bäst på bio enligt mig och 2) min dotter nyligen meddelat att just denna filmen var något hon ville se i höst.

”Nu vill vi på Viasat Ger Tillbaka belöna dig som kund. Vi tycker att du och din familj är värd en härlig bioupplevelse…”

Efter att ha läst den vita texten i mejlet, föll blicken på den röda textraden och mina ögon antog med ens en mycket svartare nyans.

Efter att först ha meddelat mig att Viasat tänker bjuda mig på bio eftersom jag är en trogen kund, för visst är det det de säger, så framkommer det helt plötsligt att jag som trogen kund har en ”chans att vinna” två biobiljetter. Så i egenskap av trogen kund får jag alltså vara med i en tävling? De vill att jag ska tävla om två biobiljetter..?!

När jag väl klickar på länken får jag svaret svart på vitt:

”Tävlingen riktar sig till dig som är Stadsnäts- eller Parabolkund och det enda du behöver göra för att ha chans att vinna två biobiljetter är att svara på tre korta frågor om Viasat samt skriva en kort motivering till varför just du är värd en bioupplevelse!”

DRIVER NI MED MIG????

Ni vill att jag ska bevisa någon form av värdighet, genom att svara på tre Viasatrelaterade frågor och dessutom motivera varför just jag ska vinna biljetter??? Har jag inte bevisat min värdighet nog och gjort mig förtjänt av två sketna biobiljetter genom att vara er kund i fem år och betala 700 spänn i månaden för det nöjet?

Jag har alltså betalt i runda slängar 40 000 kr till er under den här tiden. Skulle inte jag förtjäna att  två j**la biobiljetter (värde ca 200 kr) som tack för min trohet, utan att behöva vara med i en tävling??

Ni förlorade precis rejält i anseende och trovärdighet Viasat, genom att komma med sådana här utskick där ni bjuder med armbågen, och å ena sidan säger att ni vill belöna mig och i nästa att jag minsann får tävla för det först!

Usch!

Ni kan behålla era biobiljetter, jag går och ser ”Modig” med dottern för helt egna pengar istället, och njuter av att inte ha behövt vinna dem från er!

 

UPPDATERING

Igår skrev Viasat följande på twitter som svar på mitt inlägg:

Goddag yxskaft!

:-(

 

UPPDATERING 2

Jag fick till slut ett svar på mitt inlägg, (se kommentarerna på detta inlägg) där det ändå känns som att en person med lite inflytande på verksamheten faktiskt har förstått vad jag har pratat om. Jag tycker att Natalies respons är det första vettiga jag får i denna historia. Därmed är det bara att konstatera: Slutet gott allting gott.

Viasat bjuder med armbågarna
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)
This entry was posted in Facebook, Media, Reklam och PR, Twitter and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Ett svar till Viasat bjuder med armbågarna

  1. Natalie Akhtarzand, Viasat skriver:

    Hej,

     

    Vi har läst ditt inlägg och förstår vad du menar. Vi tar
    detta till oss och har nu ändrat på tävlingssidan så det klart och tydligt
    framgår att det är en tävling det handlar om. Tack för att du upplyste oss om
    hur detta uppfattades i det mailutskick vi gjorde. Nu vet vi hur vi kan vara
    tydligare och göra det bättre nästa gång. Som tack för väldigt bra feedback så
    vill vi gärna bjuda dig på två biobiljetter. Maila ditt abonnentnummer till min
    kollega Mikael på mikael.hagberg@viasat.se
    så skickar vi biobiljetterna på posten. 

    Trevlig helg!
    /Natalie
    Akhtarzand, presskontakt Viasat

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>