Känslan sitter faktiskt just i detaljerna!

Såg nedanstående annons under morgonens nyhetsintag på webben och kunde inte låta bli att småle.

Nu är jag givetvis yrkesskadad eftersom jag arbetar professionellt med grafisk kommunikation och är väl insatt i de tekniska aspekterna av yrket. Men likväl tycker jag att annonsen i relation till texten är smått ironisk.

Texten ”Känslan sitter i detaljerna” i direkt anslutning till en lågupplöst, pixlig och oskarp bild på en framlykta på en bil (klicka på bilden för en förstoring till 100%).

Jo just det. Det är just i detaljerna som känslan sitter Hyundai – och därför får jag ingen större känsla för ert varumärke med denna reklam.

Byrån som gjort den här kampanjen har inte fullföljt tanken med budskapet och låtit den genomsyra hela annonsen. Miss från deras sida, men de säger väl bara ”meh” och går vidare till nästa kampanj.

Reagerar du själv på den här typen av ”missar” i annonser?
Påverkas du av dem?

Känslan sitter faktiskt just i detaljerna!
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)
This entry was posted in Facebook, IT&Internet, Reklam och PR, Twitter and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>