Välkommen till Uppsnappat!
Den här bloggen handlar om små reflektioner jag ofta gör på händelser i min omgivning och reaktioner på nyheter jag läser om i media. Mina åsikter är kanske inte alltid de mest politiskt korrekta, men varför tycka som alla andra?
Texterna på den här sajten är publicerade enligt CC BY-ND. Bilderna är av varierande ursprung, varför de INTE kan innefattas av samma CC-licens.

-
Senaste inläggen
Senaste kommentarer
- Caroline Henriksson om Kvinnors frivilliga objektifiering
- Dr Dengrot om Tele2:s svarta får
- Siv Hagman om Här åks ingen j@vla buss!
- Anders om Här åks ingen j@vla buss!
- Anders om Här åks ingen j@vla buss!
Etiketter
Aftonbladet Apple barn blogg bok brott Egoina Facebook fail film flyg hastighet HD Helsingborg hälsa internet iPhone islam Mat media miljö misshandel Mona Sahlin Musik podradio Polis PR rasism reklam resor Sex skola sociala medier Socialdemokraterna språk Sverigedemokraterna Trafik Träning tv tv3 twitter upphovsrätt val2010 vikt VåldInspiration
Länklista
Arkiv
Kategorier
Meta
Etikettarkiv: hamburgare
Är det bra så?
Jag måste få gnälla lite nu. Reflekterade över nedanstående grej i helgen när jag föll för frestelsen och stack till McDonald’s med sonen. Vi bestämde oss för att ta med maten hem och rullade därför fram till lucka nummer ett. … Läs mer
Publicerat i Facebook, Helsingborg, Mat, Språk, Twitter
Etiketter hamburgare, kassa, McDonald's, språk
Lämna en kommentar
Etiketter hamburgare, kassa, McDonald's, språk
Lämna en kommentar
Ingen vanlig burgare
Tror ni att det är en slump att viktklubb.se har en annons på just den här notisen i dagens nätupplaga av Aftonbladet…? Jag tror att någon varit smart! Och det gör notisens historia ännu löjligare, eller hur? Vem kan med … Läs mer
Publicerat i Facebook, Lättsamt, Media
Etiketter Aftonbladet, hamburgare, viktklubb
Lämna en kommentar
Etiketter Aftonbladet, hamburgare, viktklubb
Lämna en kommentar
Jag fick ett brev från Burger King
Jag fick ett brev med posten igår. Det var från Burger King, en hamburgerkedja som jag skrev ner för ett tag sedan här på Uppsnappat. De skriver så här i brevet: ”Hej, Vi ber än en gång om ursäkt för … Läs mer
Konspirationsteori
Blåste rött efter hamburgare – hd.se. Jag tycker Burger King, Max, McDonalds och Frasses ska sluta tillsätta sprit til sina hamburgare! Och sluta förvara maten i sprit. Och sluta desinficera all rostfri utrustning med sprit. Och få personelen att sluta … Läs mer
Publicerat i Facebook, ilandsproblem, Lättsamt, Mat
Etiketter alkohol, Fastfood, full, hamburgare, Sprit
Lämna en kommentar
Etiketter alkohol, Fastfood, full, hamburgare, Sprit
Lämna en kommentar
Den dåliga smaken
Jag står längst fram i kön på en större amerikansk hamburgerkedja, låt oss kalla den BK, och ger min beställning för dagens lunch. I samma stund som jag hör mig själv avsluta min beställning, inser jag att ett svagt illamående … Läs mer
